Latest News

Siapa Wulan Guritno?

WULAN LORRAINE GURITNO, ARTIS KELAHIRAN LONDON, ENGLAND, 14 APRIL 1980 YANG SEKARANG MENETAP DI MALAYSIA INI ADALAH SEORANG PEMAIN SINETRON, MODEL, SEKALIGUS PELAKON FILEM INDONESIA. 

WULAN ADALAH CAMPURAN DARI JAWA - INGGERIS. BELIAU ADALAH SALAH SEORANG JURI BAGI PROGRAM TV DI ASTRO, MAHARAJA LAWAK MEGA 2012. 

MESTI RAMAI NAK TAHU LATAR BELAKANG WULAN NI KAN? JOM TENGOK.


Wulan Guritno memulakan kerjayanya ketika berusia 21 tahun, tahun 2001 apabila dia menjadi presenter Highlight liga Italia, acara bola sepak yang kerap menghiburkan penonton di rumah. Pada usia 13 tahun, diasudah menjalin hubungan dengan Attila Syach, namun kerana harus bersekolah di London selama tiga tahunmaka hubungan itu pun berakhir, tetapi setelah kembali ke Malaysia Wulan menjalin kasih kembali bersamaAttila Syach.

Namun, kerana dikhabarkan hamil di luar nikah akhirnya Wulan berkahwin dengan Attila Syach dan mempunyai anak perempuan bernama Shaloom Syach Razadee. Setelah beberapa tahun berkahwin akhirnya mereka cerai juga, Wulan menuduh suaminya selain tidak pernah memberi nafkah pada keluarga, juga mempunyai sifat kasar dan temperamental dan sering berbuat kasar.


Kes makin teruk ketika Attila dapat menangkap Nugie bersama Wulan di dalam bilik tidur namun Wulan mengaku tidak punya hubungan apapun dengan Nugie. Ketika itu ia mengaku sedang belajar menyanyi dalam Nugie dalam usahanya menjadi penyanyi rakaman.

Kontroversi lagi-lagi menimpa Wulan ketika ia membawa anaknya, Syaloom dari rumah suaminya. Memang pada saat itu mahkamah belum memutuskan siapa yang berhak atas Syaloom. Keretanya dikejar oleh adik kandung dan anak saudara Atilla yang menyebabkan kemalangan pada kereta yang ditumpangi Wulan.

Sempat berkeinginan menjadi seorang calon pada pusingan Pilihan raya 2009, namun cita-cita ini terkandas. Hal ini disebabkan masalah ijazah milik Wulan yang dianggap palsu. Meski telah melakukan penjelasan bahawa ijazah miliknya adalah asli, namun pada akhirnya kekasih Adilla Dimitri ini memilih untuk berundur dari pencalonan.

Setelah bercerai dengan suami pertamanya, Wulan bernikah untuk yang kedua kali pada 27 Mac 2009. Ia rasmi melepaskan status jandanya dengan dinikahi oleh Adilla. Akad nikah dilaksanakan di rumah Wulan. Dalam akad nikah tersebut Adilla menyerahkan mas kahwin berupa seperangkat alat solat. Untuk resepsi perkahwinan diadakan pada bulan April 2009.

Wulan bersama suami keduanya, Adilla.


Tarikh 8 Julai 2010 Wulan melahirkan anak kedua iaitu London Abigail Dimitri, dari pasangannya Adilla.

Ketika melahirkan anak keduanya


Wulan dengan anak sulung

Wulan dengan anak perempuan kedua, London Abigail

Wulan dengan anak ketiga, Jeremiah

Jeremiah Alric Dimitri, anak ketiganya seorang bayi lelaki yang dilahirkan dengan bersalin normal pada 19/11/2011.

Selain Kehidupan peribadi nya, Wulan di dunia entertainment juga cukup terkenal dengan membintangibeberapa filem, sinetron, model video klip, dan presenter TV.

Beberapa filem yang pernah dibintanginya adalah Janji Joni, Kejar Jakarta, Naga Bonar Jadi 2, Suster N, Otomatis Romantis, dan Love. Selain Filem, Artis yang satu ini juga sempat membintangi beberapa judul sinetron diantaranya 3 ½ Wanita, apa kata hatiku, Bila Esok Tiba, Borobudur, tutur tinular, dan masih banyak yang lain.

Anugerah terbaru yang dimenangi oleh Wulan Guritno adalah Most Favourite Actress di Indonesia Movie Award untuk lakonannya dalam filem 'Dilema' arahan suaminya Adila Dimitri.


BIODATA

Nama Lengkap: Wulan Lorraine Guritno
Nama Panggilan: Wulan Guritno
TTL: London, 14 April 1980
Nama Suami: Attila Syach (cerai)
Adilla Dimitri 2009 - sehingga kini
Nama Anak: Syaloom Syach Razade, London Abigail, Jeremiah Aldric,
Pendidikan terkini: Taliaconti Academy of Teater Art London
Zodiak: Aries
Tinggi badan: 168 cm
Hobi: Shopping, Jalan bersama Shaloom
Buku Pilihan: The Famous
Filem Pilihan: The Famous
Music Pilihan: The Famous
Tv Show Pilihan: Simple, Fun, dan educated

YOUR BLOG TITLE Copyright © 2014

Theme images by Bim. Powered by Blogger.